menu

داروخانه اینترنتی

 


تاسیس داروخانه اینترنتی

جز جدایی ناپذیر زندگی امروزه ما اینترنت هست و در سالهای اخیر بخصوص بعد از دوران کرونا تفکر اینترنتی کردن کارها بسیار بین صاحبان کسب و کار شیوع پیدا کرده است . روند فروش اینترنتی محصولات غیر دارویی در داروخانه سالهاست که در کشور بصورت دست و پا شکسته شروع شده است اما متاسفانه هنوز ضابطه یا خط مشی مشخصی در این خصوص تهیه و تنظیم نشده است . راه اندازی و فراهم کردن بستر فروش اینترنتی داروخانه را میتوان بعنوان یکی از روش های افزایش بهره وری و افزایش چرخه مالی داروخانه تلقی کرد . اما راه اندازی فروش اینترنتی نیز همانند راه اندازی هر نوع کسب و کاری اصول و روش مختص خود را دارد و در این حین توجه نکردن به برخی نکات می تواند ما را به اهدافمان نرساند . در این مقاله می‌خواهیم به زبان ساده گام های تاسیس داروخانه اینترنتی را توضیح دهیم اما قبل از توضیح در خصوص این گام ها لازم است به این نکته اشاره کنیم که : 

طبق قانون جاری وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی ، تاسیس داروخانه اینترنتی فقط مختص همکاران داروسازی هست که در حال حاضر داروخانه فیزیکی دارند و نکته مهم دیگر این است که باید حداقل یک سال از تاسیس داروخانه فیزیکی شما سپری شده باشد و امتیازات ارزشیابی عملکرد را کسب نموده باشید .

 سه گام تا تاسیس داروخانه اینترنتی 

گام اول 

یک درخواست مبنی بر تاسیس داروخانه اینترنتی بر روی سربرگ داروخانه خود بنویسید و به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهر خود ارائه دهید . مثل عکس زیر.

 

 

میتونید در نامه اسم دامنه سایتی که قرار هست فعالیت کنید هم بنویسید .حتما یادتون باشه که یک کپی از پروانه تاسیس و یک کپی از پروانه مسئول فنی داروخانتون هم ضمیمه نامه کنید.بعد از درخواست تعدادی تعهد نامه هست که باید تکمیل کنید و در دفاتر اسناد رسمی ثبت کنید که متن این تعهدات میتونید از این قسمت دانلود کنید.

گام دوم:

درخواست شما در کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه مربوطه مطرح میشه و بعد از تایید کمیسیون برای دریافت نماد الکترونیک شما را به سازمان صمت ( صنعت معدن و تجارت ) معرفی می‌کنند اونجا بعد از تایید هویت و بررسی مدارکتون ، نماد الکترونیک صادر میکنند.لازم به ذکر هست که در سازمان صمت تمامی اطلاعات مربوط به آدرس دامنه و سایتتون مورد بررسی قرار میدن.

گام سوم

وقتی مدارک شما در سازمان سمت تایید شد حالا می‌تونید با خیال راحت اقدام کنید و سایت داروخانهتون رو راه‌اندازی کنید برای این کار ابتدا یک دامنه و هاست تهیه کنید و در نهایت بعد از آماده شدن سایتتون بایستی عکس و اطلاعات تمامی اقلامی رو که برای فروش اینترنتی آماده کردید توی سایت قرار بدید.

پیشنهاد فارما١١٨ 

برای اینکه گام سوم به خوبی انجام بشه پیشنهاد می‌کنیم با شرکت‌های متخصص و خوشنام در این زمینه مشورت کنید و از خدماتشون استفاده بکنید تا بتونید در کمترین زمان به بازدهی مد نظرتون برسید.

نکته مهم :

١- شما در داروخانه اینترنتی فقط مجاز به فروش اقلام غیر دارویی هستید.

٢- در این فضای اینترنتی گسترده برای رسیدن به بازدهی مطلوب این نکته را مدنظر قرار بدید که نیاز به صرف زمان هست و باید یک برنامه میان مدت ،منظم و منسجم داشته باشید .

 

اشتراک بگذاریم

دیدگاهتان‌را بنویسید