menu

تاسیس داروخانه

 

نحوه تاسیس داروخانه 

اینکه چطور می توان داروخانه تاسیس کرد سوال دانشجویان داروسازی و حتی عموم مردم جامعه نیز هست . فاکتور ها و مقدمات بسیاری برای تاسیس داروخانه نیاز است که در این مقاله به سه مورد از مهمترین عوامل می پردازیم.

 

١- مدرک تحصیلی 

اولین و مهم‌ترین مورد برای تاسیس داروخانه داشتن مدرک داروسازی هست ، طبق قوانین وزارت بهداشت و درمان برای دریافت پروانه  تاسیس داروخانه ، شخص موسس باید دارای صلاحیت و فارغ التحصیل رشته داروسازی در مقطع دکترا یا کارشناسی باشه. علی رغم شایعاتی که در جامعه مبنی بر تاسیس داروخانه توسط افراد غیر داروساز منتشر می شود تا زمان نگارش این مقاله تنها داروسازان واجد شرایط امکان تاسیس داروخانه و دریافت پروانه تاسیس را دارند.

 

٢-امتیاز تاسیس 

هر شهر بسته به میزان جمعیت یک امتیاز مشخص نیاز داره که شما بتونید پروانه تاسیس داروخانه در اون شهر دریافت کنید .

بعد از اینکه داروساز در مقطع دکترا یا کارشناسی فارغ التحصیل شد بایستی امتیاز مورد نیاز برای تاسیس داروخانه رو کسب کنه که یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب امتیاز از طریق سابقه کار داروساز هست ، یعنی بسته به میزان فعالیت در شهر های مختلف امتیازاتی کسب می‌کنه تا اینکه به حد نصاب امتیاز لازم برسه و بعد بتونه داروخانه خودش تاسیس کنه .

در این جدول میتونید امتیاز لازم برای دریافت پروانه تاسیس هر شهر به تناسب جمعیت مشاهده کنید .

 

٣- خرید یا دریافت 

برای گرفتن پروانه تاسیس داروخانه ما به عنوان داروساز می‌تونیم از یکی از دو روش خرید پروانه یا دریافت رایگان استفاده کنیم که برای خرید طبیعتاً امتیاز کمتری نیاز داریم اما سریعتر می‌تونیم داروخانه‌مون رو تاسیس کنیم   

( در این صورت کافیه ٨٠ درصد امتیازات جدول فوق را داشته باشیم )

برای دریافت رایگان هم بایستی امتیازهای لازم  شهر مورد نظرمون کسب کنیم و وقتی امتیاز لازم که با سابقه کار ، بومی بودن و ...  بدست میاد کسب کردیم ، می‌تونیم با مراجعه به  معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهر مورد نظر ، درخواست دریافت موافقت اصولی بدیم . 

جهت آشنایی بیشتر از نحوه تاسیس داروخانه پیشنهاد می شود مینی دوره  کاربردی (صفر تا صد تاسیس داروخانه) را با شرایط مناسب دریافت نمایید.

سخن پایانی 

یکی از راه‌های پر طرفدار شغلی در رشته  داروسازی تاسیس داروخانه هست که علاوه بر داشتن تخصص تحصیلی باید اطلاعاتمون در خصوص راه اندازی و تاسیس داروخانه تکمیل کنیم ،  همکار عزیز شما می‌تونید برای اینکه در مسیر تاسیس داروخانه ، سریع‌تر راحت‌تر و امن‌تر به اهداف شغلیتون برسید از خدمات مشاوره فارما١١٨ استفاده نمایید.

دریافت مشاوره 

اشتراک بگذاریم

دیدگاهتان‌را بنویسید