menu

اجاره داروخانه

تفویض مدیریت داروخانه

اصطلاحی که بسیار رایج هست در بین همکاران داروساز مبحث اجاره داروخانه هست . که بدلیل اینکه استفاده از این لفظ از لحاظ قوانین وزارت بهداشت منع قانونی دارد مثل خیلی از موارد دیگه در جامعه، مجبوریم کلاه شرعی دیگه ایی سر خودمون بزاریم و از اصطلاح تفویض مدیریت داروخانه ، مشارکت مدنی و یا ... استفاده کنیم . در این مقاله قصد داریم به صورت کامل در خصوص این موضوع صحبت کنیم. اگر در مورد این موضوع سوال یا ابهامی داشتید حتما در انتها برامون بنویسید تا بهتون پاسخ بدیم.

تعریف

وقتی یک همکار داروساز بنا به دلایلی همچون بیماری ، خسته شدن از کار و ... نمیتونه مدیریت داروخانه اش انجام بده و قصد واگذاری هم نداره به ناچار راهی جز تفویض مدیریت وجود نداره . تفویض مدیریت به این شکل هست که تمام امور مدیریتی ، مالی و اجرایی داروخانه به یک همکار داروساز دیگری محول میشه . این شرایط بدلیل داشتن تبعات مالی ، حقوقی و گاها کیفری بسیار بسیار حساس هست که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

شرایط مالی و زمانی :

زمانی که موسس یک داروخانه فعال  اقدام به کار میکنه طبیعتا باید شرایط  مالی و زمانی پیشنهاد بده که برای طرف مقابل ارزنده باشه . برای شرایط مالی اینگونه همکاری ها قانون و مصوب خاصی وجود ندارد و بصورت عرف انجام می شود که در حال حاضر مبلغ پرداختی به موسس معادل ۲ تا ۳ روز میانگین فروش روزانه می باشد یعنی فرضاَ اگر داروخانه ایی میانگین فروش روزانه پنجاه میلیون تومان داشته باشد مبلغ پرداختی ماهیانه به موسس یکصد تا یکصدو پنجاه میلیون تومان می باشد.

 این مبلغ بابت چه آیتم هایی هست؟

 پرداختی که بصورت ماهیانه به موسس انجام می شود بابت تقبل مسئولیت موسس بودن ، اجاره محل داروخانه و حق استفاده از تجهیزات داروخانه می باشد . همانطور که در مورد شرایط مالی هم عنوان شد برای شرایط زمانی نیز قانون نوشته شده ایی وجود ندارد و بصورت عرف اینگونه همکاری ها حداقل دو ساله و حداکثر سه ساله است که پس از سپری شدن این مدت و در صورت رضایت طرفین این زمان قابل تمدید می باشد.

پرداخت هزینه های جاری :

کلیه هزینه های جاری مثل هزینه مسئول فنی ،حقوق پرسنل ، هزینه قبوض ماهیانه، مالیات و ... در طول مدت همکاری بر عهده همکار داروسازی است که مدیریت داروخانه را انجام می دهد.

تامین پرسنل

در طول مدت اینچنین همکاری ها همانطور که پرداخت تمامی حقوق و مزایا پرسنل بر عهده اصطلاحا مدیر داروخانه است تامین و انتخاب پرسنل نیز برعهده ایشان می باشد اما تایید نهایی نیز بایستی توسط موسس انجام شود چرا که پرسنل داروخانه بایستی یکسری مدارک و ضوابط شغلی را دارا باشند.

پیشنهاد فارما ۱۱۸

بصورت کلی همکاری هایی از این قبیل را پیشنهاد نمی کنیم اما در صورتی که به ناچار بایستی این روند را انجام دهید این موارد را رعایت نمایید تا ریسک های احتمالی را به حداقل برسانید.

  • نسبت به طرف مقابلتان کاملا شناخت و آگاهی پیدا کنید.
  • نسبت به سابقه مالی و کاری طرف مقابل تحقیق کنید .
  • قرارداد منسجم ، شفاف منعقد کنید.
  • تمامی تعهدات حتی ساده ترین ها را در قراداد مکتوب کنید.
  • وجه التزام های تعهد آور در قراداد پیشبینی نمایید.
  • برای حل اختلاف های احتمالی در قرارداد داور تعیین نمایید.

در این مقاله به عمده ترین موارد مهم در خصوص اجاره داروخانه (مشارکت) اشاره کردیم اما بی شک این چنین قرارداد ها دارای جزئیات و نکات تخصصی بیشتری می باشد که بایستی در زمان عقد قرارداد به صورت ویژه به آنها پرداخته شود.

مجموعه فارما ۱۱۸ با تیمی متشکل از دکتر داروساز ، کارشناس امور دارویی و وکلای مجرب آماده انجام روند قراردادی شما همکاران داروساز سراسر کشور می باشد .

ضمناَ فارما ۱۱۸ اولین و تنها مجموعه می باشد که جهت سهولت و آرامش فکری همکاران داروساز سراسر کشور، تمامی امور قراردادهای اختصاصی داروخانه را بصورت آنلاین ( غیر حضوری )  برگزار می نماید .

جهت دریافت شرایط و رزرو مشاوره کلیک کنید

 

 

 

اشتراک بگذاریم

دیدگاهتان‌را بنویسید